Wat als een particulier zijn factuur pas maanden na ontvangst betwist?

Bij een particulier kan je niet opleggen binnen welke termijn een factuur moet betwist worden. Ook niet in je algemene voorwaarden. Daarom werken veel bedrijven enkel nog met ‘prepaid’ of ‘goederen tegen cash’.

Toch blijven er heel wat mensen die je enkel via ‘postpaid’ kan bereiken. Is dit voor jouw doelgroep het geval? Maak dan op voorhand een invorderplan, parallel met je business plan.

Dit doe je, onder meer, door aan te tonen dat jij en je klant een geldige overeenkomst hebben. Dat er een geldige grond bestaat voor de factuur. Denk aan een ondertekende verkoopovereenkomst, via het betalen van een voorschot, of door aan te tonen dat je klant de goederen in gebruik heeft genomen. De hulp van een professionele partner is hierbij van grote waarde. Want de wetgeving rond consumentenbescherming is streng, en overschrijft je eigen algemene voorwaarden.

CMA bekijkt met jou de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Voor een preventief invorderplan, voor advies bij (laat) betwiste facturen, en voor de invordering van onbetaalde facturen.

Vragen? Advies nodig? We helpen je graag.

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.