Outsourcing rappelprocedures

Als uw klanten hun facturen niet betalen voor vervaldag is dit slecht voor de cash-flow van uw bedrijf. Credit Management & Advice zet uw facturen op agenda zodat we precies weten wanneer ze de vervaldag bereiken.  Hoe kan CMA nog méér uw partner zijn in uw actief debiteurenbeheer?

38 % van de facturen die bedrijven uitschrijven wordt te laat betaald! (bron: betaalbarometer NSZ). Een te lange inningsperiode (niet betaling van factuur voor vervaldag) is ongunstig voor de liquiditeitspositie van de onderneming. Bovendien loopt u meer kans op oninbaarheid van de vordering door faillissement van klanten.

Credit Management & Advice kan uw debiteurenbeheer van A tot Z verzorgen. Vanaf de factuur tot aan de minnelijke invordering, in uw naam. De klantenrelatie komt niet onder druk en u kan zich concentreren op uw kernactiviteiten.

We maken samen een traject, op maat van uw onderneming. Facturen die na de rappelprocedure onbetaald blijven kunnen, indien u dat wenst, naar de minnelijke invordering overgaan. Zodra een factuur haar vervaldag bereikt heeft, komt CMA in actie, direct, zonder tijd te verliezen.

Voordelen

  • Risico: Credit Management & Advice adviseert u bij het opmaken en/of wijzigen van uw algemene verkoopsvoorwaarden
  • Transparantie: Open en snelle communicatie door rapportering op maat en snelle doorstroming van ontvangen gelden. We doen wat we zeggen.
  • Kennis: Creditmanagement en beheer van dubieuze debiteuren is onze core business.  Wij zetten onze expertise in om uw cash flow te verbeteren. Onbetaalde facturen innen is onze kerntaak.
  • Snelheid : CMA werkt op een high level informaticaplatform.  Vanaf de vervaldag van uw factuur sturen wij een herinnering, automatisch. Of we bellen. Of we sms’en. Of we e-mailen. Of we doen het allemaal. Tijdig, systematisch, consequent.
  • Resultaat: Uitbesteden van uw rappelbrief aan Credit Management & Advice zorgt voor een duidelijke vermindering van het aantal dagen klantenkrediet zonder impact op de commerciële relatie met uw klant.
Outsourcing Rappelprocedure : Credit Management & Advice draagt actief bij tot het minimaliseren van uw DSO (Dagen Openstaand Saldo)

Ga met ons in zee

Wenst u meer te weten over onze diensten of wat onze procedures voor u kunnen betekenen, twijfel niet om een vrijblijvende afspraak te maken met de specialisten van Credit Management & Advice.

Contacteer ons

Volg ons